Om den mörka sanningen ska fram!

Postad i: Allmänt

minuternlägg kommer jag att berätta ifrån vår synvinkel av en händelse som hänt!

Detta handlar om ett " företag" som heter Clearsky!

Jag var med under samtalet och även besöket och därför vet jag vad som hände!

Det började med att en kvinna ringde till min bästa vän och presenterade sig och sa att hon kommer ifrån Clearsky och att en " vän" till M hade fått en möbeltvätt och var super nöjd och därför fått ge ett presentkort och valt att ge det till M och då frågar kvinnan M vilken möbel hon skulle vilja ha en GRATIS möbeltvätt på då sa M soffan, dem bokade tid. Detta skulle ta 90 minuter!!

När det var dags så var det en ung kille som kom, redan när han kom började han med att M skulle lämna referenser och lämnade hon 25 stycken så skulle hon få ett paket " jätte dyra" knivar. Vi trodde att M skulle få soffan tvättad så M började skriva upp namn, men istället för att börja tvätta soffan så började han snacka om deras maskin som skulle kosta 48 tusen ( ca 60 tusen med ränta och andra avgifter).

Helt plötsligt så börjar han påstå att M ska ta fram sin dammsugare för att dem skulle tävla! Här börjar jag fatta att hon inte kommer få någon möbeltvätt..

Han säger till henne att hon ska dammsuga en del av sitt kök sedan efter hon gjort det så lägger han en svart tyglapp i deras maskin och dammsuga på exakt samma ställe som M gjort och helt plötsligt så börjar han säga hur dålig hennes dammsugare är och att hon måste börja prioritera sin hälsa och måste införskaffa sig denna maskin för sin hälsa och sina djurs hälsa osv.

Jag kollar på klockan och helt plötsligt så har det gått 90 minuter och M har fortfarande inte fått någon möbeltvätt.

Han fortsätter tjata om hur dålig hennes dammsugare är osv. Tiden fortsätter gå och han fortsätter trycka upp i M's huvud hur dålig hennes dammsugare är. Han säger även flera gånger ska du verkligen inte köpa denna.

OCH I DENNA SITUTAIONEN ÄR DET VERKLIGEN INTE LÄTT ATT SÄGA NEJ!

Jag börjar googla på företagets namn och får upp flera kommentarer om folk som råkar ut för exakt samma sak som M gjorde.

Efter ca 4 timmar börjar han packa ihop sina saker hans chef ringer och frågar M om han har varit trevlig. Sen börjar även chefen att vara på om att M bör köpa osv. Tillslut bestämmer M sig för att inte köpa den och han packar ihop sina saker igen. UTAN ATT M FÅTT EN SOFFTVÄTT!

Så jag frågar " Ursäkta men skulle inte M få en gratis tvätt av soffan?" Där får jag ett väldigt oklart svar.

Dagen efter ringer dem upp mig och säger att dem varit hos M och hon fått en sofftvätt och att hon är super nöjd och därför gett mig en gratis möbeltvätt.

Jag hade bestämt mig för att ifrågasätta så jag bad dem berätta mer och det gjorde hon som ringde mig . Jag frågar då " Så när ni varit här kommer jag ha en nytvättad soffa och det kommer endast ta 90 minuter?" varpå hon svarar " Ja det kommer du att ha och ja det tar bara 90 minuter" Då säger jag till dem att för det första så var jag hos M när ni var där och hon fick ingen sofftvätt och att hon inte alls var nöjd och att det även tog 4 timmar. Då började hon som ringde mig bortförklara allt och då valde jag att okej men då ska jag komma i kontakt med er chef. Då blev hon jätte orolig och kunde inte låta mig prata med deras chef.

Efter väldigt mycket om och men så får jag tag i chefen och ifrågasätta detta, då detta är ju falsk marknadsföring och absolut inte okej!
Även här får jag väldigt oklara och inte relevanta svar!
Chefen börjar då bortförklara genom att den här killen var ny och bara jobbat där i en månad och då mena jag på att man kanske inte skickar ut någon ny helt själv som inte känner sig redo då mena hon på att han hade inte berättat att han var osäker och då menade jag på att då är det ju en dålig konversation med sina arbetare när det blir såhär men nej då började hon hugga emot.

Jag talade om för henne att detta var under all kritik och falsk marknadsföring och att det inte får gå till såhär och då började hon tjata om att han är ny osv. Ja men skicka inte iväg en ny helt själv då? Men hur förklarar ni att andra har råkat ut för samma?

Jag fick väldigt otrevliga svar och tillslut så frågade jag hur dem tänker göra då M inte fick det hon blev lovad och dessutom var ni här i 4 TIMMAR!!!!

då får vi till svar -" Jag kommer höra av mig när jag har någon som jobbat längre då jag inte kan skicka ut nya eftersom ni var missnöjd med en ny" var på jag säger att detta är ren bullshit och att dem inte behöver återkomma då vi inte är intresserad av deras skit.

Jag har även pratat med andra som varit med om samma och även pratat med en vän till mig som har jobbat på detta företaget och säger hur dåligt det är! Detta är ren bullshit!

Så var försiktiga snälla!
DETTA ÄR VÅR VERKLIGHET AV DETTA FÖRETAG MED NAMN CLEARSKY

  • Postad i: Allmänt

Gillar

Kommentarer